کد خبر : 5573
تاریخ انتشار : 22 آذر 1402

دستورالعمل جدید " ته لنجی " در استان بوشهر اجرایی شد

دستورالعمل جدید " ته لنجی " در استان بوشهر اجرایی شد

نيك نيوز: " احمد محمدی‌زاده "  اظهار کرد: براساس دستورالعمل جدید در هر سفر لنج‌های تجاری وزن کالاهای وارداتی ته لنجی برای ترخیص از ۶۰ تن به ۷۵ تن افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد اقلام وارداتی توسط لنج‌های تجاری و سفاری از ۵۹ قلم به ۸۰ نوع کالا افزایش یافته است.

استاندار بوشهر یادآور شد: در مواردی که حجم کالاهای وارداتی یک لنج از ۷۵ تن به ۱۵۰ تن افزایش یابد مازاد ۷۵ تن به‌عنوان کالای ته‌لنجی سفر دوم آن لنج محاسبه و ترخیص می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه این موارد در سطح ملی مصوب شده است، گفت: پیرامون این موضع جلسه شورای تامین تشکیل شد و اتخاذ تصمیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در پنج بندر دیر، کنگان، دلوار، بوالخیر و لاور ساحلی کالاهای ته لنجی در حال تخلیه است در صورت ترخیص اگر کالایی در لنج‌ها باقیمانده اختلاف ۶۰ تن قدیم تا ۷۵ تن جدید به آنها مجوز ترخیص از سوی گمرکات داده می‌شود.

محمدی زاده افزود: در راستای حمایت از تجارت و بازرگانی در استان بوشهر و موضوع ته لنجی پیگیری‌هایی توسط مسئولان استان از سطح ملی انجام شد.

وی اضافه کرد: در این راستا نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و شورای تامین به‌صورت ویژه در سطح ملی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری لازم انجام دادند تا در دستورالعمل ابلاغی به نفع مردم استان تغییراتی ایجاد شود.

کالای همراه ملوان (ته لنجی) به عنوان نوعی واردات کالا است که از دیرباز رواج داشته و برای گذران زندگی ساحل نشینان بسیار حائز اهمیت است.

لنج داران، خدمه و ملوانان مجاز به واردات این کالاها با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0